Условия за ползване
Страните в договора
Страните в този Договор (за удобство наричан по-долу и „Съгласие“ и „Споразумение“) са:
Монетрикс ДПК (наричано по-долу за краткост „Ние“, „Платформата“, „Монетрикс“), ЕИК: 208367897, адрес: гр. София, п.к. 1000, р-н Триадица, ул. „Иван Денкоглу“ № 2, ет. 2, офис 5, имейл адрес: info@monetryx.bg и законен ползвател на уебсайт: www.monetryx.bg (наричан за удобство по-долу и „Сайта“).
Клиентите на Платформата в ролята си на физически лица и дружествата, които физическите лица представляват като потребители с права на достъп в Платформата.
Съгласие (Договор)
Описаните в този Договор условия регулират достъпа на Клиентите до Платформата и определят правата и задълженията на всички страни в това Споразумение.
Условията на настоящото Споразумение се считат за приети от двете страни от момента когато бъде извършена една от посочените по-долу дейности:
- Клиентът влезе в Платформата със своя парола и натисне ПРИЕМАМ когато системата покаже линк към описанието на Условията и поиска одобрение.
- Клиентът подпише Договор с Монетрикс за използване на Платформата
- Клиентът използва която и да е услуга или функционалност, предложена от Монетрикс през нашия Сайт.
Това Споразумение автоматично отменя всички предишни споразумения между страните в Договора, освен ако изрично не е постигнато съгласие за нещо друго.
Бизнес модел
Основна част на бизнес модела на Платформата Монетрикс е управлението на информация за разпределението на собствеността в търговски дружества, както и различни процеси, свързани пряко или непряко с генерирането или обработването на такава информация.
Монетрикс предоставя платен достъп до Платформата през Сайта си (www.monetryx.bg) на база абонаментни пакети, предоставящи набор от различни функционалности и/или включващи ограничения за брой администратори и заинтересовани лица. Абонаментните пакети могат да бъдат платени на месечна или годишна база и осигуряват достъп до платформата през всяко устройство с подходящ достъп до интернет услуги. В допълнение, Монетрикс може да предоставя и други платени услуги, свързани с функционирането на платформата (като например онбординг, поддръжка, допълнително обучение) или с правни, финансови или други професионални консултации.
Получаването на достъп до Платформата става по инициатива на Клиента през нашия Сайт или чрез друг вид комуникация с представители на Монетрикс или наши партньорски организации. В допълнение, Клиенти на Монетрикс могат по собствено усмотрение и без наше участие да предоставят достъп до Платформата на физически и юридически лица, свързани с дружеството, което Клиентът представлява на Платформата. Примери за предоставяне на такъв достъп са: съдружници, които имат право на достъп до информацията за собствеността на фирмата-клиент, служители в същата фирма, които участват в мотивиращи програми (ЕСОП/ВСОП), професионални консултанти (адвокати, счетоводители), други заинтересовани лица и институции (като например банки) и други. Предвид гореизброените възможности за предоставяне на достъп до части от информацията за разпределението на собствеността на дадено дружество по усмотрение на Клиента, Монетрикс не може да упражнява контрол върху това кой получава такъв достъп през Платформата. Решението кой да има достъп до информацията за собствеността в дадено дружество, освен ако не е регулрано със закон, остава прерогатив на управителите на дружеството независимо дали те използват платформа като Монетрикс или не.
Абонаментът дава достъп на Клиента до Платформата и функционалностите, които тя предлага. Клиентът може да премине към по-високо ниво абонаментен пакет по всяко време, като получи кредит за предплатения период на предишния, по-ниско ниво пакет, а началото на новия абонаментен пакет се счита момента на плащането му. Преминаването към по-ниско ниво абонаментен пакет става след изтичането на предплатения от Клиента период.
Всички детайли за собствеността, които Клиентът избере да въведе в Монетрикс, са без изключение отговорност на самия Клиент. Монетрикс няма контрол върху вида и качеството на въведената информация, както и достъп до самата информация, която остава собственост на Клиента. Клиентът се задължава да спазва Условията за ползване на Платформата (описани в това Споразумение) и носи отговорност за управлението на информацията през Платформата пред закона.
Всеки Клиент има строго регулиран достъп до данните на Платформата, ограничен до дружествата, в които участва. Клиентите, външни лица и служителите на Монетрикс нямат никакъв достъп до информация за други дружества на Платформата, освен ако администратор на съответните дружества не им даде избрано от него ниво на такъв достъп.
Монетрикс не поема задължение да осигури обучение за работа с Платформата за всеки индивидуален Клиент, но ще полага усилие да помогне на Потребителите с периодични семинари и мултимедийни наръчници и други форми на помощни материали обявени на и/или провеждани през Сайта. Монетрикс може да предложи допълнително специализирано обучение, както и онбординг услуги и индивидуална поддръжка по договорка с всеки Клиент.
Монетрикс може, също така, да работи с трети лица (подизпълнители и партньори) за различни услуги, предлагани през Платформата, като например онбординг или правни и финансови консултации. Всички такива трети лица са проверени и одобрени от Нас. Въпреки това, освен в случаите, когато Монетрикс е изрично споменат като единствен изпълнител на дадена услуга, Клиента установява собствени договорни отношения със съответните трети лица, освобождавайки Монетрикс от отговорност за всякакви щети, които биха могли да произлязат от отношенията на Клиента с тези трети лица.
Регистрация на Платформата
Регистрацията на платформата става по един от следните начини:
- Чрез попълване на заявление през нашия Сайт. В този случай, Потребителя получава достъп като физическо лице без първоначален достъп до дружество, регистрирано на Платформата.
- По инициатива на Монетрикс в резултат на комуникации с Клиентите извън платформата. В този случай, Потребителя получава достъп, в зависимост от детайлите на договореното с Монетрикс, или само като физическо лице без първоначален достъп до дружество на Платформата, или като заинтересовано лице с достъп до регистрирано дружество.
- По инициатива и лична преценка на съществуващи Клиенти на платформата като част от процесите за ефективна обработка на данните за разпределение на собствеността и необходимостта от достъп до тези данни. В този случай, новия Потребител получава достъп като физическо лице, свързано със съответното дружество, а при преценка на съществуващия Клиент, потенциално и с административни права върху управлението на информацията на съответното дружество.
Регистрацията се извършва на база имейл адрес, идентифициращ Клиента, и парола, осигуряваща вход и уникален достъп на всеки Потребител до частите от Платформата, предназначени за ползване от него.
Интелектуалната собственост
Правата върху интелектуалната собствност за Сайта, търговската марка и всички процеси, свързани с осъществяването на услугите, предлагани от платформата принадлежат на Монетрикс.
Правата върху данните, въведени на Платформата от Клиента, принадлежат единствено на Клиента.
Права и задължения
Монетрикс поема задължението да осигури надежден достъп до Платформата за всички Клиенти. Услугите, които предлагаме, изискват периодична поддръжка на сървъри, качване на нови версии, както и други подобрения, но Монетрикс се задължава да обезпечи нормално функциониране на Сайта в над 95% от времето за всеки 30 последователни работни дни за Република България. В противен случай, Клиентите имат правото да изискват възстановяване на пропорционалната абонаментна такса или да искат предсрочно прекратяване на Договора.
Монетрикс се задължава да архивира данните всеки ден и да възстанови последните архивирани данни за всеки Клиент в случай на срив в системата или други технически проблеми. Възстановяването на последните архивиране данни се приема от всички страни в това Споразумение като достатъчно и пълно решение на проблемите, свързани със загубата на данни.
Монетрикс поема също така и задължението да осигури нормалното функциониране на всички процеси, описани в абонаментните пакети за всеки Клиент. Както във всеки софтуерен продукт, от време на време Ние откриваме грешки, проблеми, или технически неизправности, които се опитваме да коригираме по най-бързия и ефективен начин. Поканваме Клиентите да споделят с нас всички забелязани проблеми като ни пишат на support@monetryx.bg и Ние поемаме ангажимента да отговорим по същество на всеки подобен сигнал в рамките на две седмици.
В случаи, когато Клиентът прекрати или не поднови абонаментните си плащания за период от повече от 14 календарни дни, Монетрикс може да прекрати достъпа на Клиента до Платформата до момента, в който плащанията бъдат подновени. В тези случаи, Клиентът запазва всички права върху въведените данни и може да изиска писмено тяхното прехвърляне в други платформи или връщането им в общодостъпен формат. При възобновяване на плащанията, пълния достъп до Платформата се възстановява. Монетрикс се задължава да пази данните и възможността за възстановяване на достъпа на всеки Клиент след прекратяване на абонаментните плащания за период от една година (365 дни), след което Ние имаме право по свое усмотрение да архивираме или изтрием данните, освен в случаите, когато това противоречи на законови разпоредби.
Клиентът се задължава да използва Платформата само по предназначение и в рамките на законодателството на Република България. Клиентът изрично поема отговорността да:
- Получи съгласие да притежава, въвежда в Платформата и обработва през нея личните данни на всички заинтересовани лица.
- Контролира предоставянето на достъп до данните на Платформата в съответствие с законите и правата на заинтересованите лица и да полага разумни грижи да не позволи използването на личния си логин и парола от трети лица.
- Въвежда точни, проверени, осъвременени и пълни данни за дружествената собственост и заинтересованите лица, за да се гарантират законовите изисквания и интегритета на информацията, както и да се предотвратят злоупотреби, заобикаляне на правната рамка и злепоставяне на трети лица чрез въвеждане на невярна информация.
- Не поема ангажименти от името на Монетрикс, които противоречат на настоящото Споразумение, както и да не използва договорните си отношения с Нас за цели, несъвместими с Условията за ползване.
В допълнение, Клиентът се задължава да спазва правилата за използването на интелектуалната собственост на Монетрикс. Това включва (но не се ограничава със) следното:
- Да не позволява опити за репликиране, копиране, наподобяване или друго използване на части от или на цялата Платформа от конкуренти на Монетрикс или на неодобрени от нас дистрибутори или фирми/лица, които препродават услугите, предлагани от Монетрикс.
- Да не позволява умишленото вкарване на вируси или друг софтуер в Платформата, който може да навреди на нормалното функциониране на Платформата и Сайта.
- Да използва Платформата само за целите, описани в настоящото Споразумение.
Всяка от страните запазва правото си да прекрати съществуващите договорни отношения в случаи, когато настоящото Споразумение бъде нарушено от другата страна, както и да търси други форми на компенсация по съдебен път за вреди или пропуснати ползи в такива случаи.
Промени в Условията за ползване
Монетрикс ДПК запазва правото да променя Условията за ползване от време на време на база действащо законодателство или по собствена преценка. Промените ще бъдат оповестявани за всички Клиенти в имейл или при вход в Платформата. В случаите, когато такива промени не произтичат от промени в законовите изисквания, те няма да се прилагат за периода на вече платения от Клиента абонамент, а ще се считат за валидни от момента, когато клиента продължи абонамента си.
Ако Клиентът може убедително да покаже, че промените в Условията оказват значителен отрицателен ефект върху дейността му, свързана с използването на Платформата, Клиентът може да прекрати договорните си отношения с Монетрикс и да поиска да му се възстанови частта от абонaмента оставаща до края на предплатения период. Частта от абонамента, подлежаща на възстановяване поради промени в Условията, предизвикали значителен отрицателен ефект върху дейността на Клиента на Платформата, се отнася за периода от време между отправянето на писмено искане по този въпрос от Клиента и представлява единствената компенсация за Клиента от Монетрикс, произтичаща от промените в Условията.
Плащания
Плащанията за абонаментните пакети и другите услуги през нашия Сайт се извършват от лицензирани платежни процесори, които единствени имат достъп до банковата/разплащателната информация на Клиента. Монетрикс няма такъв достъп и единствено осигурява връзка между Клиента и платежния процесор.
Отбелязаните на Сайта цени не включват ДДС, освен ако изрично не е указано противното.
Ние запазваме правото си да променяме цените си по свое усмотрение, като всяка промяна ще е валидна само при подновяване на абонамента от страна на Клиента и няма да се отрази на предплатения от него период.
Отказ от отговорност
Предвид характеристиките на бизнес модела на Монетрикс, описан по-горе, Ние няма как да гарантираме верността на данните, въведени в Платформата от Потребителите. Отговорността пред закона и пред всички страни, с които съответните Потребители споделят данните си в Платформата, е на самия Клиент, който се явява единствен собственик на тези данни.
Монетрикс полага всички усилия предлаганите през Платформата функционалности да работят точно, без пропуски, на база правилни изчисления и в съответствие с всички изисквания на закона. Въпреки това, Ние не можем да гарантираме, че всички процеси и изчисления са 100% вярни и съобразени с променящите се изисквания на законите и установените бизнес очаквания. Монетрикс препоръчва на всички Клиенти да потърсят помощта на адвокати и други специалисти, когато се изисква да се потвърди верността на данни или изчисления, и да използват Платформата единствено като пособие или помагало в подобни случаи.
Поверителност
Всяка страна в това Споразумение се ангажира да положи необходимите разумни усилия да запази поверителността на информацията и документацията, споделена от страните в процесите на договаряне и извършване на плащания, онбординг на данните за собствеността, достъп до лична и фирмена информация, получена през Платформата при поддръжка, надзор, одит или по друг начин. Освен в случаите предвидени от закона, споделянето на всякаква поверителна информация е позволено само с писменото съгласие на страните.
Монетрикс запазва правото си да сподели поверителна информация за ответната страна в Споразумението със собствените си служители или подизпълнители в процеса на извършването на договорени услуги, като съответните служители или подизпълнители се ангажират в пълна степен с всички клаузи на настоящото Споразумение.
Детайли за защита на личните данни може да намерите в раздел Защита на личните данни на Монетрикс тук.Форсмажор
Никоя от страните не може да бъде отговорна за неспазване на описаните тук условия на Договора в случаи, които са отвъд контрола на страните, като например: война, тероризъм, природни бедствия, спиране на ток или интернетни услуги засягащи която и да е от страните, законови ограничения, стачки и други.
Ако такива форсмажорни обстоятелства продължат повече от 30 дни, всяка от страните има право да поиска едностранно прекратяване на Договора без правни или финансови последствия за себе си.